ROZVRH PODZIM 2022

 

Pondělí Tereza

9.00-9.45 6-10 2020 obsazeno

9.50-10.35 11+12 2020 - 4.2021

10.40-11.25 1-4 2020 obsazeno

 

Pondělí Lucie

děti navštevující MŠ

     15.30 - 16.15  ročník 2019 obsazeno

   16.15-17.00 ročník 2018 obsazeno

     17.00-17.45 ročník 2017 obsazeno

 

Středa Lucie

   9.00 - 9.45  1-4 2021 obsazeno

 9.50 - 10.35  9-12 2019 obsazeno

10.40-11.25   1-4 2020 obsazeno

        

  

Čtvrtek Lucie

9.00 - 9.45    5-9 2021 obsazeno

9.50 - 10.35   5-9 2020 obsazeno

 10.40-11.25   9-12 2020 obsazeno

 

 

JAK CVIČÍME?

Lekce trvá 45 minut.

 Na začátku hodiny se pozdravíme, řekneme si básničky a na ně si zkusíme pár cviků (podpora koordinace sluch - pohyb).

 Pak se trochu proběhneme a prolezeme přes švédské bedny, lavičky, tunely, po rypstolích, zaházíme si míčky (kroužky nebo něčím jiným),

 vyzkoušíme práci s míči všech velikosti a typů, lezení,plazení, válení sudů a starší už i kotouly.

 Jako strachová cvičení využíváme padák, tunely, krabice a bedny.           

                                 V další části se zkusíme naučit něco nového, co ještě neumíme, vyzkoušíme nějaké nářadí a náčiní a procvičíme co už umíme.

Pak se rozloučíme a dostanete razítko do kartičky - děti si je dávají sami, takže spoustu razítek :o)

 

  Básničky si lepíme do knížky, kterou dostanete na začátku kurzu.  Vytváříme si tak sborník básniček.   Tak  si můžeme krásně zacvičit kdekoli a nemusíme přemýšlet jak  to ta básnička byla. Obrázky potěší dětičky, text zase maminky. Zároveň nám slouží jako docházka. Na "náhradkách" pak dostanete básničky, které Vám v knížečce chybí.

 PROČ JE POHYB DŮLEŽITÝ?                                                                               

Pohyb je v ranném věku nejdůležitějším prostředkem k vývoji osobnosti, děti se zároveň pohybem projevují, poznávají okolní svět, komunikují (gestikulují).
Společná činnost rodiče a dítěte upevňuje vzájemné vazby. Zároveň se rodiče učí jak s dítětem manipulovat a jak vhodně podpořit jeho psychomotorický vývoj.
Cvičení přináší pohodu a potěšení pro oba. Dítě se těší na společnou činnost, zvláště má-li sourozence.
Pohybové hry respektují vývojové fáze a respektujeme i individualitu, nikoho do ničeho nenutíme silou, ale je potřeba mít prožitek než řeknu „NE“.

Cíle her:

  • rozvoj pohybových dovedností (chytání, házení,běh, orientace v prostoru)
  • respektování pravidel (jak her, tak pohybu mezi ostatními)
  • podpora kladného vztahu k pravidelnému pohybu
  • sociální kontakt mezi vrstevníky

Význam pohybových her:

  • Stimulace harmonického psychomotorického vývoje dítěte
  • stimulace smyslů dítěte – zrak, sluch, hmat
  • posílení vzpřimovacích mechanismů
  • nácvik obratnosti
  • rozvoj jemné motoriky
  • zlepšení krevního i lymfatického oběhu
  • rozpohybování zažívacího traktu, posílení chuti k jídlu, udržení váhy