ROZVRH podzim 2024
Pondělí Tereza
9.00-9.45 9-12 2021
9.50-10.35 5-9.2022 obsazeno
10.40-11.25 1-4 2023
Pondělí Lucie
děti navštevující MŠ
15.30 - 16.15 ročník 2021 obsazeno
16.15-17.00 ročník 2020 obsazeno
17.00-17.45 ročník 2019 obsazeno
Středa Lucie
9.00 - 9.45 9-12 2022 nové
9.50 - 10.35 1-4 2022 obsazeno
10.40 - 11.25 5-9 2023 NOVÉ - CHODÍCÍ DĚTI
Čtvrtek Lucie
9.00 - 9.45 5-9 2022 obsazeno
9.50 - 10.35 9-12 2021 obsazeno
10.40-11.25 1-4 2022 nová
JAK CVIČÍME?
Lekce trvá 45 minut.
Na začátku hodiny se pozdravíme, řekneme si básničky a na ně si zkusíme pár cviků (podpora koordinace sluch - pohyb).
Pak se trochu proběhneme a prolezeme přes švédské bedny, lavičky, tunely, po rypstolích, zaházíme si míčky (kroužky nebo něčím jiným),
vyzkoušíme práci s míči všech velikosti a typů, lezení,plazení, válení sudů a starší už i kotouly.
Jako strachová cvičení využíváme padák, tunely, krabice a bedny.
V další části se zkusíme naučit něco nového, co ještě neumíme, vyzkoušíme nějaké nářadí a náčiní a procvičíme co už umíme.
Pak se rozloučíme a dostanete razítko do kartičky - děti si je dávají sami, takže spoustu razítek :o)
PROČ JE POHYB DŮLEŽITÝ?
Pohyb je v ranném věku nejdůležitějším prostředkem k vývoji osobnosti, děti se zároveň pohybem projevují, poznávají okolní svět, komunikují (gestikulují).
Společná činnost rodiče a dítěte upevňuje vzájemné vazby. Zároveň se rodiče učí jak s dítětem manipulovat a jak vhodně podpořit jeho psychomotorický vývoj.
Cvičení přináší pohodu a potěšení pro oba. Dítě se těší na společnou činnost, zvláště má-li sourozence.
Pohybové hry respektují vývojové fáze a respektujeme i individualitu, nikoho do ničeho nenutíme silou, ale je potřeba mít prožitek než řeknu „NE“.
Cíle her:
- rozvoj pohybových dovedností (chytání, házení,běh, orientace v prostoru)
- respektování pravidel (jak her, tak pohybu mezi ostatními)
- podpora kladného vztahu k pravidelnému pohybu
- sociální kontakt mezi vrstevníky
Význam pohybových her:
- Stimulace harmonického psychomotorického vývoje dítěte
- stimulace smyslů dítěte – zrak, sluch, hmat
- posílení vzpřimovacích mechanismů
- nácvik obratnosti
- rozvoj jemné motoriky
- zlepšení krevního i lymfatického oběhu
- rozpohybování zažívacího traktu, posílení chuti k jídlu, udržení váhy